سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 247366
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/7/11 ساعت 6:46 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


 

دکتر عماد افروغ در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از حاکم شدن فضای اتهام در جامعه، اظهار داشت: متاسفانه برخی جریانات که به اتهام زنی روی آورده اند ، حتی بنام دین این کار زشت را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه جریان های مذکور تصور می کنند که در حال انجام وظیفه شرعی خود هستند ، عنوان کرد: به نظر می رسد این عده یا دچار سطحی نگری سیاسی ودینی هستند و یا دچار توهم و یا اینکه منافع آنان در گرو چنین فضا سازیهای غیراخلاقی است.

این جامعه شناس ادامه داد : اگر این افراد دچار سطحی نگری هستند باید با کار فرهنگی بینش این افراد را اعتلاء بخشید، ولی اگر اسیر توهم شده باشند باید با ایجاد سازوکاری مناسب توهم زدایی از این افراد صورت گیرد، که البته این امر کاری بسیار دشوار وپیچیده است ، فقط باید تمهیدی اندیشیده شود که متوهمان وتوهم سازان تا آنجا که امکان پذیر است در کانونهایی که منشا اثر ومرتبط با حقوق مردم هستند قرار نگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه  اگر این عده واقعا به دنبال منافع شخصی خود هستند باید با آنان جدی تر برخورد نمود بطوریکه زمینه حذف آنان از قدرت فراهم شود، تصریح کرد: کسی که در جهت منافعش، اخلاق ودین را دستاویز خود قرار می دهد آسیب مضاعف سیاسی، دینی واخلاقی را به نظام وارد خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز گاه با جریانی روبرو هسستیم که بنام دین انجام هر کاری را مباح می داند، گفت: برای این جریان قدرت ، ارزش ذاتی است واصالت دارد، درحالیکه قدرت تقدم رتبی دارد نه تقدم ارزشی.

وی با بیان اینکه وجود چنین تفکری توجیه وسیله برای رسیدن به هدف را قوام می بخشد، خاطرنشان کرد: این جریان درک متحجرانه از دین دارد.

افروغ در پایان تاکید کرد: این جریان حتی به ریشه فلسفی ومبانی کلامی ولایت فقیه اعتقاد ندارد و عده ای متحجر با ادعای دفاع از ولایت فقیه به واقع علیه آن عمل می کنند.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ