سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 79
بازدید دیروز : 75
کل بازدید : 248019
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/3/2 ساعت 3:39 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


موسوی: هزینه های دولت نهم را آشکار می‌کنم
نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دانشجو حق مردم و خود می داند که از آزادی های عنوان شده در قانون بهره ببرد متاسفانه این موضوع را در حال حاضر فراموش کرده ایم.

میر حسین موسوی خطاب به مقامات دولت نهم گفت: شما اقتدار ملت ایران را تحت الشعاع برخی سیاست های ناسنجیده خود قرار می دهید و ما را به جایی رسانده اید که شناسنامه، گذرنامه و پاسپورت ما در تراز کشورهایی مثل سومالی قرار گرفته است.

به گزارش مهر، مهندس میر حسین موسوی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: اصفهان شهر فرهنگ، آگاهی، شهر دانشجویان و شهر تاریخی کشور ماست و بخش عمده ای از هویت ملی ما از هویت این شهر سرچشمه می گیرد.

وی افزود: اصفهان شهر آگاهی سیاسی است و حضور شما دانشجویان در این جلسه بیانگر این آگاهی و شعور سیاسی است.

موسوی ادامه داد: دانشگاه ها باید فضای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و مشکلات کشور را نقد کنند. بدون نقد نظام نمی تواند پایدار بماند، بدون آزادی دسترسی به اهداف انقلاب و اهداف ملی ناممکن است و ایران بزرگ تنها در سایه عدالت و آزادی حفظ می شود ، ما همه ایرانی هستیم و به دنبال عظمت ملت ایران هستیم.

میر حسین موسوی با تاکید براینکه هر سیاست و قدمی که ایران را تضعیف نماید مورد تایید ملت ایران نیست هر سیاست خارجی که معطوف برعظمت ایران نباشد محکوم است گفت: آن سیاست خارجی که ما را مورد اتهام قرار می دهد و ایرانیان را در سراسر جهان خجل می کند، مورد تایید ملت ما نیست. شهیدان خون دادند تا ایرانی آزاد و اثر گذار در جهان داشته باشیم، لذا نباید با کارهایی که حیثیت ما را خدشه دار می کند و ایرانیان را خجل می سازد کشور را به خطر انداخته و ملت را سرافکنده کنیم.

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دانشجو حق مردم و خود می داند که از آزادی های عنوان شده در قانون بهره ببرد متاسفانه این موضوع را در حال حاضر فراموش کرده ایم.

وی گفت: آزادی اندیشه تنها در گرو خواست مردم و به صورت مطالبات آنان است. خواستن آزادی مثل هواست که بدون آن ملت می میرد و همه خفه می شوند بدون آزادی نمی توان ایرانی پیشرفته و قدرتمند که جزء شعارهای بنده نیزهست داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به سئوالات دانشجویان پاسخ گفت و در این بین نماینده دانشگاه آزاد اصفهان با قرائت بیانیه ای حمایت دانشجوان این دانشگاه را از میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم اعلام کرد.

پیش از پرسیدن برخی سئوالات توسط دانشجویان، زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی، طی سخنانی کوتاه گفت: وقتی امروز به چهره شما دانشجویان نگاه می کنم از اینکه چرا از این افراد خلاق و پرشور در کشور بهره گرفته نمی شود تاسف می خورم، با این شور و انرژی شما نه تنها ایران بلکه جهان ها را می توان ساخت.

وی افزود: در این جمع پرشور آرزو می کنم که انتخابات ریاست جمهوری دهم برای شما دانشجویان آزادی بیان و اندیشه را به همراه داشته باشد، رفع تبعیض برای زنان، حمایت از حقوق زنان در مقوله شهروندی و ارائه لایحه هایی که جلوی لایحه های خفت باری مثل تعدد زوجات را بگیرد و آزادی زندانیان سیاسی از دیگر آرزوهای من برای شما دانشجویان است.

در ادامه این جلسه نماینده دانشجویان دانشگاه اصفهان از میر حسین موسوی درباره دلایل تخلفات دولت و عدم مشورت در تصمیم گیری ها طی حاکمیت دولت نهم پرسید که وی پاسخ داد: یکی از پدیده هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و طی سالهای اخیر شاهد آن بوده ایم این است که طیف وسیعی مشغول قانونگریزی شده اند، این موضوع در مسائل ساختاری نظام همچون بودجه و نوع برخورد با بیت المال مردم مشاهده می شود.

وی ادامه داد: کشور را مجموعه ای ساختارهای در هم پیچیده و موزون اداره می کند اما وقتی ما می آییم رویه های تدوین شده و شوراهایی که شاید سالها وقت برای آن گذاشته ایم را از بین می بریم -آن هم نه از راه قانونی- این موضوع و صدماتی که در آینده به کشور وارد خواهد آورد تنها از طریق نقد درست حل  می شود.

میر حسین موسوی یادآوری کرد که ادامه این رویه ها صدماتی به کشور وارد می کند که در آینده شاهد آن خواهیم بود. کما اینکه هم اکنون نیز اینگونه مشکلات را به طور وسیع در کشور شاهدیم. به عنوان مثال از بین بردن شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار باعث شد که همچون زمان قاجار یک تنه برای کشور تصمیم بگیرند. این تصمیمات با وجود چنین شوراهایی ممکن نبود از سویی دولت تصمیمات شوراها را به کمیسیون های خود منتقل کرده است اگر چه کمیسیون های دولت مهم هستند اما بنده 8 سال رئیس دولت بوده ام و می دانم این کمیسیون ها تحت نفوذ رئیس دولت است .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ادامه رویه منحل کردن کارهایی که جنبه شورایی دارد به معنای تعیین سرنوشت کشور با یک یا چند ذهن است، یادآوری کرد: اتخاذ این تصمیم بحث نظارت را به خصوص نظارت قوه قضائیه در این تصمیمات را از بین می برد که نتیجه آن ایجاد اقتصاد صدقه ای و نابودی اقتصاد ملی است.

وی اضافه کرد: در نبود شورای پول و اعتبار عده ای می توانند به وسوسه بیفتند و کسانی فکر کنند که بر اساس آن رای مردم را بخرند. این اقدام برداشت های غیر قانونی از ذخایر بانک ها را هم پوشانده است و بحث هزاران تخلف در بودجه سالانه را ایجاد کرده است ، آیا اینها به معنای بازگشت به قهقرا نیست؟

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه توجه به قانون در زمان قاجار و مشروطیت در کشور بی مقدار شد، خاطر نشان کرد: اگر بی توجهی به قانون حاکم شود و مجلسی که همسوی با دولت است قانونی را تصویب کند و دولت صراحتا بگوید آن را اجرا نمی کند آیا نباید احساس خطر کرد؟

میر حسین موسوی تاکید کرد: بنده قانون را برای حمایت از سفرهای کوچک مردم، اقتصاد ملی و اقتدار بین المللی و عزت مردم اصل می دانم آیاد دولت بدون گرفتن نظرات کارشناسی می تواند کار کند؟ بنده با تجربه این دولت فکر می کنم باید مجموعه ای از قوانین جدید برای اجرای قانون توسط دولت داشته باشیم و قوانینی که بتواند در کارهای غیر عقلانی جلوی دولت را بگیرد.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی در خصوص سیاست خارجی دولت نهم، اظهار داشت: حیثیت ملی ما مربوط به یک نفر نیست و همه ایرانیان حیثیت دارند. شما کاری می کنید که آبروی ایرانیان در جهان می رود ملت به شما چنین حقی نداده است. آیا شما با رفتن به سوئیس آبروی ملت را حفظ کردید که این همه سر و صدا به راه انداختید؟

موسوی خطاب به دولت افزود: شما اقتدار ملت ایران را تحت الشعاع برخی سیاست های ناسنجیده خود قرار می دهید و ما را به جایی رسانده اید که شناسنامه، گذرنامه و پاسپورت ما در تراز کشورهایی مثل سومالی قرار گرفته است.

نخست وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برای حل مشکلات بیکاری که امروز گریبانگیر جوانان ایرانی است چه تعبیری اندیشیده اید، خاطر نشان کرد: مسئله بیکاری جزء دغدغه های بزرگ جوانان و دانشجویان است امکان بالا آوردن اشتغال در کشور بدون حمایت از یک اقتصاد ملی امکانپذیر نیست و دولت باید زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را برای احیاء اشتغال فراهم کند و از تولید ملی در صنعت، کشاورزی و تجارت حمایت نماید.

وی تصریح کرد: کشور ما از لحاظ محیط کسب و کار در بدترین وضع ها قرار دارد که باید تمام این موضوعات را دگرگون کرد. راه این دگرگونی برگشت به قانون، برنامه ریزی و تصمیم گیری های عقلانی با کمک مردم است. همچنین برای کم کردن آسیب پذیری قشرهای تحت فشار گسترش بیمه در سطح جامعه جزء اولین اولویت های بنده در دولت دهم خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوال دیگری درباره حقوق اقلیت ها نیز، گفت: به موضوع اقلیت ها می توان به دو گونه نگاه کرد ،  فرض کردن اقلیت ها با عنوان تهدید و امنیتی و نگاه کردن به آنان به عنوان یک فرصت. هویت ملی ما در مجموعه کنار هم قرار گرفتن اقلیت ها ایجاد می شود.

موسوی با بیان اینکه به دلیل حاکمیت نگاه امنیتی در زمینه بکارگیری قومیت ها درباره این اقشار خوب عمل نکرده ایم، گفت: در این زمینه برگشت به اصول 15 و 12 قانون اساسی بهترین راهکار برای حل مشکلات اقلیت هاست که بنده به طور جدی آن را دنبال خواهم کرد.

وی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری که درباره شان و جایگاه معلمان در دولت دهم پرسید، تصریح کرد: اکثریت دولت ها از معلمان تشکیل شده است آنها نقش عظیمی در تربیت نسل جوان بازی می کنند و مهمترین مسئله درباره آنان این است که اگر معلم آزاده و سرافرازی نداشته باشیم و معلمان به دلیل وجود مشکلات خود دچار تهدید و مشکل باشند ، نباید انتظار داشته باشیم که او درباره فرزندانمان نقش لازم را ایفا کند.

موسوی ابراز تاسف کرد: بیشتر معلمان در حال حاضر مشکل دریافت معوقه دارند که در نزدیکی انتخابات قرار به حل آن شده است واین موضوع ظن دادن حق آنان با منت را از سوی دولت ایجاد کرده است.

دانشجویی خطاب به این کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از شما انتظار داریم دلار به دلار 340 میلیارد دلاری که در دولت نهم هزینه شده است را بعد از رئیس جمهور شدنتان مشخص کنید و وی پاسخ داد: یکی از شعارهای اصلی من گردش آزاد اطلاعات است دولت نمی تواند هیچ سری را جز اسرار امنیتی و نظامی که ذیل قانون به آن اشاره شده است را از مردم پنهان نماید. همه اطلاعات از آن مردم است باید روشی وجود داشته باشد که اطلاعات مجاز غیر از اطلاعات نظامی و امنیتی تعریف شده در اختیار روزنامه نگاران، محققین و به خصوص مردم قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه یکی از راه های مبارزه با فساد همین است که بدانیم پشت درهای بسته کمیسیون های دولت چه می گذرد، اعلام کرد: باید همه هزینه های صورت گرفته در دولت نهم برای مردم روشن شود که بنده در صورت رئیس جمهور شدن این کار را انجام خواهم داد.

موسوی در پایان گفت: ما به دانشگاه هایی نیاز داریم که آزاد و مستقل باشند اساتیدی که مستقل باشند چون دانشجویان نباید احساس فشار کنند و از ستاره دار شدن، اخراج شدن و محروم شدن از تحصیل هراس داشته باشند، امیدوارم که رنگ سبز توسعه همه کشور را فرا بگیرد.







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ