سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 39
کل بازدید : 247870
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/6/20 ساعت 4:10 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


پس از انتشار خبری درباره حذف حضرات آیات جوادی آملی، استادی و امینی از مراسم احیای حرم حضرت معصومه(س) ایرنا و واحد مرکزی خبر، درصدد پاسخگویی به این شایعه برآمدند که خبرگزاری جمهوری اسلامی در خبری خلاف واقع علاوه بر ناتوانی در پاسخگویی به اذهان عمومی، پرسش‌ها و ابهامات جدیدی را نیز به ماجرا اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این رفتار که نشانه کم‌اطلاعی و ناآگاهی مدیر تبلیغات آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و ضعف مدیریت خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی بود؛ عدم حضور آیت‌الله جوادی آملی را بلند مدت و 11 ساله(!!) دانست و علتش را هم بیماری عنوان کرد، در حالی که آیت‌الله جوادی آملی، تنها سال‌های 86 و 87 در مراسم احیای حرم حضرت معصومه(س) حاضر نشدند که به علت همزمانی این ماه با تابستان و حضور نداشتن ایشان در قم بوده است.

بنا بر اطلاع خبرنگار ما، آیت‌الله جوادی آملی سال‌هاست مراسم احیای حرم حضرت معصومه(س) را به طور منظم برگزار می‌کند که آخرین آن رمضان 1385 بوده است.

در همین زمینه خبرگزاری دولت(ایرنا) نوشت: «مدیر تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: ائمه جمعه موقت قم آیات «جوادی آملی»، «امینی» و «رضا استادی» طی 10 سال گذشته هیچگاه(؟؟!) در برنامه‌های شب‌های قدر حرم مطهر شرکت نکرده‌اند.»

ایرنا اما به این خبرسازی بسنده نکرد و در ادامه نوشت: «احمد شمس» در گفت‌وگو با ایرنا، این تبلیغات مغرضانه در مورد برنامه شب‌های احیای در حرم مطهر را توطئه بدخواهان دانست و گفت: این سه بزرگوار از سال 77 تاکنون به دلیل بیماری و برخی مشکلات جسمانی، هیچ‌گاه در آیین ویژه شب‌های قدر شرکت نمی‌کردند. وی افزود: آیت‌الله استادی و آیت‌الله جوادی آملی به دلیل بیماری حتی امکان حضور در نماز جمعه را نیز ندارند.






گذشته از اظهار بیماری توسط شخص آیت‌الله استادی، سخن شمس در مورد بیماری آیت الله جوادی آملی آنجا رد می‌شود که مشخص می‌شود، آیت‌الله جوادی آملی در تیر و مرداد 88 سه بار در نماز جمعه قم حاضر شدند و بنا بر اطلاع خبرنگار «تابناک»، حال عمومی ایشان نیز بسیار خوب است و نخستین جمعه پس از ماه مبارک نیز برای اقامه نماز جمعه قم حاضر خواهند شد؛ امری که باید برای دفع توطئه دشمنان! مورد اطلاع مدیر تبلیغات حرم حضرت معصومه(س) باشد.

جدای از این خبرپردازی ناشیانه ایرنا، انتساب اینگونه رفتارها به «بیماری حاد» مراجع و علمای دین، موجی از نگرانی در بین مردم ایجاد می‌کند که گویا برای مدیران رسانه‌ای و مسئولان دینی اماکن مذهبی زیاد جای اشکال نیست و ایشان رد «توطئه بدخواهان» را با هر شیوه‌ای ارجح می‌دانند.

این خبر پردازی ناشیانه هرچند بنا به روال مرسوم ایرنا در چند سال گذشته، زیاد دور از ذهن نبود، اما ضعف مدیریت خبر در روزنامه کیهان نیز در برخورد با این خبر جالب توجه بود به ویژه که کیهان پس از مدیریت «بهداد» تنها رسانه مکتوبی است که علاقه خاصی در بازتاب اخبار این خبرگزاری دارد.

این روزنامه با وجود انتشار مجموعه بیانات آیت‌الله جوادی آملی به صورت روزانه در صفحه 14 خود که دارای تاریخ بیان هر یک در سال‌های اجرای مراسم احیاء در حرم حضرت معصومه(س) است، روز چهارشنبه و در صفحه 13 خبر ایرنا را به طور مفصل منتشر کرد، در حالی که در صفحه 14 بیانات آیت‌الله جوادی آملی در سال 83 و 85 در مراسم احیای مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) را منتشر کرده بود!







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ