سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 247422
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 96/7/15 ساعت 10:44 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


به این 6 دلیل، عدم تایید برجام از سوی ترامپ ایده ی بدی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :به این 6 دلیل، عدم تایید برجام از سوی ترامپ ایده ی بدی است

هیئت تحریریه روزنامه نیویورک تایمز طی سرمقاله ای عدم احتمالی تایید برجام از سوی رئیس جمهوری آمریکا را ایده و اقدام نادرستی توصیف کرده است.

به گزارش «انتخاب»؛ این روزنامه با تشریح چرایی بد توصیف کردن ایده عدم تصدیق برجام به دست ترامپ، آورده است:

یک- این امر بی اعتنایی به این است که توافق هسته ای ایران کارآیی دارد. هدف از این توافق جلوگیری از دسترسی ایران به جنگ افزار هسته ای بود. آژانس بین المللی انرژی اتمی و وزارت خارجه دولت ترامپ هم کارآیی برجام را شهادت داده اند.

دو- متحدان ما را ناخشنود کرده و وضعیت بد کره شمالی را حتی بدتر می کند. این یک معما است که وقتی برنامه کره شمالی نگرانی تمام عیار جهان است، چرا ترامپ باید به چنین خطری در باره ایران دست بزند.

سه- پیامی غلط به ایران می فرستد و این کار خطرناک است و می تواند به مواجهه ای غیر ضروری و پرخطر بیانجامد.

چهار- به جنگ با داعش کمکی نمی کند. نگرانی از این است که رفتار ترامپ در مقابل ایران و عدم تمایل او به تعامل با دولت جمهوری اسلامی به ماموریت نظامی فراگیر آمریکا در شکست داعش لطمه بزند. ایران کشوری است که باید هوشمندانه مورد تعامل قرار بگیرد نه این که دشمنی کینه توز تصور شود.

پنج- پیچیدگی منطقه مورد بی اعتنایی قرار می گیرد. با تهدیدی که عرب ها و اسراییل از ایران احساس می کنند، تهران یک هدف سیاسی راحت است. در حالی که پرزیدنت ترامپ روابط آمریکا با خانواده سلطنتی محافظه کار سعودی را احیا می کرد، ایرانی ها با انتخاب حسن روحانی به عنوان یک چهره معتدل برای ریاست جمهوری علاقه خود به تعامل با جهان را تایید کردند. 

شش- اعتماد به آمریکا در مذاکرات آینده ضعیف می شود. تهدید رییس جمهوری آمریکا به دور انداختن توافق هسته ای ایران اعتبار آمریکا را پس از هفتاد سال رهبری جهان آزاد مخدوش می کند.







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ