سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 3
کل بازدید : 247401
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 95/12/21 ساعت 2:15 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


علم الهدی، امروز: مردم از وضعیت حداقلی برخوردار نیستند / علم الهدی در دوره ی احمدی نژاد: مردم اشکنه پیاز داغ بخورند

یگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علم الهدی، امروز: مردم از وضعیت حداقلی برخوردار نیستند / علم الهدی در دوره ی احمدی نژاد: مردم اشکنه پیاز داغ بخورند
درحالیکه حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد از عدم برخورداری مردم از «وضعیت حداقلی اقتصادی» سخن گفته و این انتقادها را در 3 سال و نیم گذشته بارها به شکل محتلف بیان کرده، رجوع به سخنان ایشان در دوره ی احمدی نژاد و توصیه مردم به صبر و بردباری در مقابل مشکلات اقتصادی و خوردن «اشکنه پیاز»، شائبه ی سیاسی و انتخاباتی بودن سخنان ایشان را بوجود می آورد. امری که در تضاد مستقیم با رهنمودهای امام راحل به ائمه جمعه است.
به گزارش «انتخاب»؛ امام خمینی در سخنان خود در سال 1363 خطاب به ائمه جمعه در مورد امور دولتی می گویند: یک قصه هم قصه بعضى ائمه جمعه و بعضى از علماى بلاد است که با دخالتهاى بى مورد خود در امور دولت، اسباب این مى شوند که مردم از آنها کنار گیرند. اگر مردم از روحانیون کنار گیرند، موجب مى شود که روحانیون شکست بخورند، و اگر روحانیون شکست بخورند، جمهورى اسلامى شکست مى خورد.
حال در زیر نگاهی می اندازیم به تفاوت سخنان حجت الاسلام علم الهدی در دوره ی روحانی و احمدی نژاد.
علم الهدی امروز چه گفت؟
امام جمعه مشهد امروز در نماز جمعه گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در این اجلاس به وسیله نمایندگان مردم مطرح شد اقتصاد مردم و گذران زندگانی روزمره آنها به ویژه در میان فقرا و قشر آسیب پذیر بود و این علما نسبت به مشکلاتی که این قشر از جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت دارند و استیصال‌هایی که قشر آسیب پذیر دچار آن شده‌اند اظهار دغدغه شدید داشتند. 
 
 وی با بیان اینکه اقتصاد مردم و زندگی روزمره از دغدغه‌های اصلی نمایندگان خبرگان بود، تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم که هر سال شب عید قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و مردم از وضعیت حداقلی نیز برخوردار نیستند و در این آغاز سال جدید در برابر زن و فرزند خود احساس سرافکندگی می‌کنند.

علم الهدی ادامه داد: البته تا حدی خود ما مردم باید این مشکل را برطرف کنیم؛ هفته احسان برای کسانی که از یک زندگانی نسبی برخوردار هستند فرصت مناسبی است تا بتوانند شب عید بهتری را برای مستضعفان فراهم کرده و نشاط و شادابی بهار را به خانه آنها نیز بیاورند. 
 
امام جمعه مشهد  تأکید کرد: قصه احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان بسیار مهم است و باید افراد کاری کنند که همه هم محله‌ای‌ها و همسایه‌های خود از پس مخارج خود در شب عید بربیایند و بدانند آیا همه اعضای فامیل از وسایل حداقلی برخوردار هستند یا خیر؟ زیرا غیر از دولت، حکومت و نظام خود ما هم باید به عنوان انسان باید نسبت به دیگران احساس مسئولیت داشته باشیم. 

علم الهدی در 6 مرداد 91: مردم اشکنه بخورند

خطیب جمعه مشهد گفت: اگر مرغ در دسترس نیست آن را با یک ماده پروتئینی دیگر جایگزین کنید.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه که در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد گفت: امکانات غذایی زندگی خودتان را تهیه کنید؛ بنا نیست زندگی شما هر جور که قبلاً می گذشته الان هم همان طور باشد.
وی ادامه داد: اگر مرغ در دسترس نیست آن را با یک ماده پروتئینی دیگر جایگزین کنید.
وی خطاب به مردم مشهد گفت: مشهدی‌ها مگر اشکنه پیاز داغ را یادتان رفته و آن زندگی را فراموش کرده‌اید؛ مگر قرار است برنامه همان باشد که قبلاً ‌بوده است.
لازم به ذکر است که سخنان مذکور امام جمعه محترم مشهد در دوره ای ایراد شده که اقتصاد کشور با تورم بیش از 40 درصد و سقوط دیگر شاخص ها مواجه بود اما امروز شاخص های اقتصادی نشان می دهد که اوضاع به مراتب نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است که با این حال نتوانسته نظر جناب علم الهدی را جلب کند.







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ