سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 247426
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/8/10 ساعت 11:50 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


پخش مستندی با نام «نامه به رئیس‌جمهور»، ساخته «پیترلوم»، کارگردان اهل «چک» در شبکه «بی.‌بی.‌سی فارسی»، ضمن آن که نگاهی متفاوت از سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد را نشان‌ می‌دهد، زمینه طرح پرسش‌هایی را فراهم می‌سازد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، هرچند فیلم مستند «نامه به رئیس‌جمهور»، جای نقد بسیار داشته و پرسش‌های تأمل‌برانگیزی درباره این فیلم مطرح است، اما در حاشیه نمایش این مستند در رسانه‌های بیگانه که با ظرافت‌‌های خاصی، منافع خود در ایران را دنبال می‌کند، پرسشی ساده، اما اساسی مطرح می‌شود و آن این که به راستی، سرنوشت نامه‌های مردمی برای احمدی‌نژاد در پنج سال گذشته چه شده است؟ این موضوعی است که کارگردان فیلم یاد شده، اصرار دارد بی‌نتیجه بودنش را به تصویر بکشد.

 اما فارغ از نگاه وی، این پرسش مطرح است که:

1 ـ از آغاز سفرهای استانی آقای احمدی‌‌نژاد تا امروز ـ که دور سوم این سفرها آغاز می‌شود ـ در مجموع چند نامه به ایشان رسیده است؟

2 ـ در نامه‌های داده شده به آقای رئیس‌جمهور و همراهان وی ـ آن هم جداگانه ـ چه درخواست‌هایی شده است؟

3 ـ چه تعداد از این نامه‌ها به نتیجه رسیده و چه میزان نامه‌ بی‌نتیجه مانده است؟

4 ـ آیا نهاد ریاست جمهوری و متولیان رسیدگی به این نامه‌ها، تاکنون تحلیل جامعه‌شناختی با تفکیک خواسته‌های مردمی مطرح شده داشته‌اند، تا نشان دهند دردهای اصلی مردم چیست؟

5 ـ از اجرای مصوبات سفرهای استانی که به چندین هزار مصوبه می‌رسد، چه خبر؟ آیا تاکنون گزارش جامع و تحلیلی از عنوان و درصد واقعی پیشرفت پروژه‌ها داده شده است؟ به عبارتی، آیا نهاد مسئول از سوی آقای رئیس‌جمهور برای پیگیری سفرهای استانی، تاکنون گزارش جامعی شامل نام پروژه، میزان اعتبار و میزان پیشرفت آن منتشر کرده تا مردم خود به عنوان ناظر در جریان روند کار قرار گیرند و این حرکت دولت در تسریع اجرای پروژه‌ها با گزارش‌های عجیب و غریب پیشرفت 80 و 90 درصدی پروژه‌ها از سوی استانداری‌ها عقیم نماند؟

این گزارش می‌افزاید: طرح پرسش‌های بالا به بهانه انتشار فیلمی مستند از سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد بود، تا به گونه‌ای شاهد پاسخ‌های شفاف درباره نتایج این سفرها باشیم؛ البته معمولا گزارش‌هایی در این زمینه منتشر شده که متأسفانه در بسیاری موارد، گویا نبوده و به درصدهای کلی بسنده شده است و یا این که گزارش‌‌ها تک‌بعدی بوده و جامعیتی نداشته است.

به هر حال به نظر می رسد بیان دقیق نتایج به دست آمده از سفرهای استانی با نام و نشان دقیق طرح و وضعیت اجرایی آن و یا اعلام دقیق میزان تحقق خواسته‌های مردمی در قالب نامه به رئیس‌جمهور با آوردن نشانه‌‌های دقیق، کمک شایانی به دولت خواهد کرد تا بتواند از نظر جو روانی، مردم را امیدوار نگه داشته و نسبت به آینده خوشبین نماید چنانچه رهبر انقلاب نیز بارها دولت را به اطلاع رسانی و بازگو کردن فعالیتهای خود توصیه کرده اند.







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ