سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 247776
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/7/11 ساعت 6:49 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


نماینده مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجلس شورای اسلامی گفت: دستهای مرموزی در پی رو در روی هم قراردادن سران نظام است و گروهی فتنه گر و افراطی با انگ زدن و اتهام به شخصیت های نظام در پی ایجاد و استمرار تنش در کشور هستند.

حجت الاسلام علی عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب ادامه داد: افرادی که از توانایی و کارآمدی برخوردار نیستند به دروغ و افترا متوسل می شوند و با رور در رو قرار دادن سران نظام به دنبال پوشاندن ضعفهای خود هستند.

وی با محکوم کردن فضاسازی علیه شخصیتهای نظام و افرادی همچون آیت الله جوادی آملی، هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و ... خاطرنشان کرد: این افراد از سرمایه های ملی هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره  فضای تهمت و افترا در کشور تصریح کرد: تهمت زدن و ایجاد فضای التهاب در کشور یکی از نمادهای بارز فتنه است که برخی فتنه گران داخلی با برخورداری از قدرت و استفاده از نفوذ خود در برخی برنامه های صدا و سیما و برخی رسانه ها و مراکز مختلف موجب ایجاد این فضا در کشور می شوند.

وی اظهارداشت: چرا کسانی با پنهان شدن پشت مقام معظم رهبری دائما به صورتی مرموزانه به شخصیتهای نظام توهین می کنند؟ آنان چه سودی از قرار دادن افراد نظام در مقابل هم می برند؟

عسگری با مطرح کردن این سئوال که آیا قرار گرفتن هاشمی رفسنجانی در کنار رهبری و مردم  یک امر عاقلانه نیست؟ افزود: اگر التهاب و فضاسازی افراطی این افراد در کشور ادامه داشته باشد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

وی ادامه داد: وقتی افراد دلسوز و مهم نظام را خائن و مخالف ولایت معرفی می کنیم، نقش حساس و مسئولیت آنان در نظام جمهوری اسلامی چه می شود؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدامات افراطی در کشور فرصتی برای بدخواهان نظام ایجاد می کند افزود: پس از وقایع اخیر یکی از بدخواهان و مشروطه خواهان در خارج از کشور گفته است ما که 30 سال است که می گوییم شخصیت های مهم نظام جمهوری اسلامی دزد هستند ، حال این حرف را مسئولان اجرایی تان نیز می گویند!

وی بازخورد تخریبی وقایع اخیر در افکار عمومی را بسیار بد و مخرب برای نظام جمهوری اسلامی خواند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/6/27 ساعت 11:56 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


متن پیام رئیس جمهور به این شرح است: ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاَ بل أحیاء عند ربهم یرزقون

دست جنایتکار دشمنان اسلام و زخم خوردگان از وحدت پر برکت ایران اسلامی بار دیگر از آستین منافقین کوردل بیرون آمد و جنایات دیگری در سرزمین لاله های خونین ایران، کردستان عزیز رقم زد.

بدینوسیله شهادت نماینده محترم مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری«ماموستا حاج شیخ محمد شیخ الاسلام» که عمر با برکتش را در راه ترویج احکام دین مبین اسلام و در مسیر تعلیم اخلاق کریمه و احکام نورانی و اعتلای کلمه الله و استقرار نظام اسلامی سپری نمود و دشمن خون ریز و جنایت پیشه را از دستیابی به اهداف شوم خود ناکام گذاشت و نیز شهادت شهید عزیز «ماموستا ملا برهان عالی» را که مردم شریف،مومن و خداجوی سنندج سالها از برکت انفاس طیبه او با آیین و احکام دین مبین اسلام مأنوس می شدند ،به پیشگاه مقام معظم رهبری ،ملت شریف ایران به ویژه مردم مؤمن ،مسلمان و سرافراز استان کردستان تسلیت عرض می نمایم.

به یقین این تحرکات مذبوحانه نه تنها در عزم و اراده راسخ ملت متحد ایران برای پیشرفت و عدالت و نیل به احکام عالیه اسلام خللی وارد نخواهد کرد بلکه باروری و تنومندی درخت انقلاب اسلامی را شتاب خواهد بخشید.

دشمنان انقلاب بدانند و مردم شریف و غیور کردستان مطمئن باشند که دستان پر توان فرزندان این سرزمین در اسرع وقت عوامل این جنایات فجیع را شناسایی و معرفی خواهند نمود.

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت و تبریک شهادت این دو شهید والا مقام به منظور ابراز همدردی با مردم شریف کردستان روزهای جمعه و شنبه را عزای عمومی اعلام می کند و معاون اول رئیس جمهور در رأس هیأتی مأموریت می یابند تا با حضور در جمع مردم کردستان مراتب هم دردی اینجانب و اعضای دولت را ابلاغ نماید.

از درگاه خداوند علو درجات و مقام قرب الهی را برای آن دو شهید عزیز خواستارم.



  



نوشته شده در تاریخ 88/6/27 ساعت 11:54 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


عصرایران - یک عضو مجلس خبرگان رهبری ترور شد.
به گزارش خبرنگار عصرایران ،‌ این حادثه تروریستی شامگاه امروز در سنندج رخ داد و طی آن ،‌نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان به شهادت رسید.

ماموستا "محمد شیخ‌الاسلام" در حالی مقابل مسجد سید قطب به شهادت رسید که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء قصد عزیمت به خانه را داشت. ضاربان که سوار بر موتور سیکلت بودند پس از شلیک یک گلوله به سر این روحانی متواری شدند.

این چهارمین ترور در سنندج طی 10 روز اخیر است.

پیشتر دو قاضی دادگاه سنندج و امام جمعه موقت این شهر نیز ترور شدند.

تحقیقات برای یافتن عوامل این ترورهای زنجیره ای ادامه دارد.

  



نوشته شده در تاریخ 88/6/20 ساعت 4:29 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


ایرنا: عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ظلم یکی از موانع مهم استجابت دعا است، گفت: "ظلم به نظام به مراتب از هر گناه دیگری بدتر است.
 
آیت الله سید احمد خاتمی که در مسجد قاسم ابن الحسن (ع)‌ سخن می گفت، افزود: "ظلم تنها در حوزه های فردی و اجتماعی نیست، بلکه در حوزه سیاسی نیز گناه بزرگی محسوب می شود."

وی اظهار داشت: "این نظام آبروی مکتب اسلام است و تاکنون هزنیه های بسیاری برای به بار نشستن آن پرداخت شده است، از این رو حفظ عزت آن بالاتر از هر چیر دیگری باید برای ما مهم باشد."

آیت الله خاتمی با بیان این که مردم و حکومت در قبال یکدیگر وظایفی دارند، به سخنان حضرت علی (ع) در خطبه 34 نهج البلاغه اشاره کرد و یادآور شد امیر المومنین حضرت علی (ع) فرموده اند "مردم،‌ من بر شما حقی دارم (‌حکومت علوی بر شما حق دارد) و شما هم بر حکومت علوی حقی دارید، حق شما این است که دلسوز و خیرخواه شما باشم و آنچه بر مصلحت شما است، انجام دهم و سعی کنم بیت المال که حق شماست، بیشتر شود و باید به امر فرهنگی شما برسم. اما حقی که حکومت علوی بر گردن شما دارد، این است که وفادار به پیمانی باشید که با حکومت علوی بسته اید".

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد این کلام امیر المومنین حضرت علی (ع) یک میثاق است و نشان می دهد مردم و حکومت چه وظایفی در قبال یکدیگر دارند که اگر هر یک از آنها به وظایف خود عمل نکند، ظلم محسوب می شود.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: "دومین مانع استجابت دعا این است که انسان چیزی بخواهد که با نظام خلقت سارگار نیست."

وی با ذکر مثالی یادآور شد که در نظام هستی، قانون و استثنائاتی وجود دارد از جمله این که انسان با گذشت زمان پیر می شود، حال اگر شخصی در دعاهای خود از خدا بخواهد او را جوان کند، این دعا شنیدنی نیست، زیرا نقض قانون حلقت است.

ایت الله خاتمی افزود: "حضرت علی (ع) در این مورد فرموده است که کرم خدا، حکمت خدا را نقض نمی کند و حکمت خدا، رفتار حکیمانه خداست. به این معنا که کارها باید از طریق اسباب و وسایل آن انجام شود."


  



نوشته شده در تاریخ 88/6/20 ساعت 4:10 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


پس از انتشار خبری درباره حذف حضرات آیات جوادی آملی، استادی و امینی از مراسم احیای حرم حضرت معصومه(س) ایرنا و واحد مرکزی خبر، درصدد پاسخگویی به این شایعه برآمدند که خبرگزاری جمهوری اسلامی در خبری خلاف واقع علاوه بر ناتوانی در پاسخگویی به اذهان عمومی، پرسش‌ها و ابهامات جدیدی را نیز به ماجرا اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این رفتار که نشانه کم‌اطلاعی و ناآگاهی مدیر تبلیغات آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و ضعف مدیریت خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی بود؛ عدم حضور آیت‌الله جوادی آملی را بلند مدت و 11 ساله(!!) دانست و علتش را هم بیماری عنوان کرد، در حالی که آیت‌الله جوادی آملی، تنها سال‌های 86 و 87 در مراسم احیای حرم حضرت معصومه(س) حاضر نشدند که به علت همزمانی این ماه با تابستان و حضور نداشتن ایشان در قم بوده است.

بنا بر اطلاع خبرنگار ما، آیت‌الله جوادی آملی سال‌هاست مراسم احیای حرم حضرت معصومه(س) را به طور منظم برگزار می‌کند که آخرین آن رمضان 1385 بوده است.

در همین زمینه خبرگزاری دولت(ایرنا) نوشت: «مدیر تبلیغات حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: ائمه جمعه موقت قم آیات «جوادی آملی»، «امینی» و «رضا استادی» طی 10 سال گذشته هیچگاه(؟؟!) در برنامه‌های شب‌های قدر حرم مطهر شرکت نکرده‌اند.»

ایرنا اما به این خبرسازی بسنده نکرد و در ادامه نوشت: «احمد شمس» در گفت‌وگو با ایرنا، این تبلیغات مغرضانه در مورد برنامه شب‌های احیای در حرم مطهر را توطئه بدخواهان دانست و گفت: این سه بزرگوار از سال 77 تاکنون به دلیل بیماری و برخی مشکلات جسمانی، هیچ‌گاه در آیین ویژه شب‌های قدر شرکت نمی‌کردند. وی افزود: آیت‌الله استادی و آیت‌الله جوادی آملی به دلیل بیماری حتی امکان حضور در نماز جمعه را نیز ندارند.






گذشته از اظهار بیماری توسط شخص آیت‌الله استادی، سخن شمس در مورد بیماری آیت الله جوادی آملی آنجا رد می‌شود که مشخص می‌شود، آیت‌الله جوادی آملی در تیر و مرداد 88 سه بار در نماز جمعه قم حاضر شدند و بنا بر اطلاع خبرنگار «تابناک»، حال عمومی ایشان نیز بسیار خوب است و نخستین جمعه پس از ماه مبارک نیز برای اقامه نماز جمعه قم حاضر خواهند شد؛ امری که باید برای دفع توطئه دشمنان! مورد اطلاع مدیر تبلیغات حرم حضرت معصومه(س) باشد.

جدای از این خبرپردازی ناشیانه ایرنا، انتساب اینگونه رفتارها به «بیماری حاد» مراجع و علمای دین، موجی از نگرانی در بین مردم ایجاد می‌کند که گویا برای مدیران رسانه‌ای و مسئولان دینی اماکن مذهبی زیاد جای اشکال نیست و ایشان رد «توطئه بدخواهان» را با هر شیوه‌ای ارجح می‌دانند.

این خبر پردازی ناشیانه هرچند بنا به روال مرسوم ایرنا در چند سال گذشته، زیاد دور از ذهن نبود، اما ضعف مدیریت خبر در روزنامه کیهان نیز در برخورد با این خبر جالب توجه بود به ویژه که کیهان پس از مدیریت «بهداد» تنها رسانه مکتوبی است که علاقه خاصی در بازتاب اخبار این خبرگزاری دارد.

این روزنامه با وجود انتشار مجموعه بیانات آیت‌الله جوادی آملی به صورت روزانه در صفحه 14 خود که دارای تاریخ بیان هر یک در سال‌های اجرای مراسم احیاء در حرم حضرت معصومه(س) است، روز چهارشنبه و در صفحه 13 خبر ایرنا را به طور مفصل منتشر کرد، در حالی که در صفحه 14 بیانات آیت‌الله جوادی آملی در سال 83 و 85 در مراسم احیای مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) را منتشر کرده بود!


  



نوشته شده در تاریخ 88/6/20 ساعت 3:49 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


در حالی که علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور، از علنی شدن دو پیام مشورتی از رهبری در یک ماه اخیر به شدت از معاونان اول و دوم مجلس انتقاد کرده بود، رئیس‌جمهور نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود، رأی اعتماد به کابینه را بی‌ارتباط با پیام مشورتی رهبری دانست.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، جوانفکر که در ماجرای برکناری مشایی، از آغاز وجود نامه رهبر انقلاب مبنی بر برکناری مشائی از معاونت اولی رئیس‌جمهور را انکار می‌کرد، پس از انتشار این پیام توسط حجت‌الاسلام ابوترابی، معاون اول مجلس به شدت از او انتقاد کرد. جوانفکر همچنین پس از گرفتن رأی اعتماد کابینه نیز باهنر را هدف حملات خود قرار داد که چرا پیام مشورتی شفاهی رهبری به مجلس را در توصیه مجلس به همراهی با کابینه را علنی کرده است.

اما چرا آقای جوانفکر نگران علنی شدن این دو پیام است؟ آیا درباره نامه برکناری مشایی غیر از این بود که خود آقای جوانفکر وجود آن نامه را انکار می‌کرد؟ تا جایی که بیم آن می‌رفت نامه رهبر انقلاب روی زمین بماند. شاید مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور تصور می‌کند، علنی شدن نظر رهبر انقلاب درباره آقای مشائی تضعیف رئیس‌جمهور باشد، اما آیا عمل نکردن به توصیه رهبری و خیر خواهان نظام، تضعیف نظام به طریق اولی نخواهد بود؟

بنابر این گزارش، در مورد اخیر هم آقای لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، علنی شدن پیام شفاهی و عمل به آن توسط نمایندگان مجلس را افتخار مجلس می‌داند؛ اما چگونه است که آقای جوانفکر نمی‌خواهد پیام شفاهی را که مجلس آن را افتخار خود دانسته، آشکارا شود؟ آیا وی نگران تضعیف کابینه به واسطه پیام مشورتی رهبری است؟ یا اینکه وزرا تأیید رهبری را داشته باشند، کم تأییدی است؟ البته آقای جوانفکر باید بداند که حمایت رهبری از کابینه پیشنهادی مسبوق به سابقه است و این نخستین باری نیست که رهبری در پیامی مشورتی از مجلس می‌خواهد به کابینه پیشنهادی رأی اعتماد بدهد.

این گزارش می‌افزاید: رهبری در زمان ریاست جمهوری آقای ‌هاشمی رفسنجانی نیز این حمایت را انجام داده بود. حال به نظر مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور، چه موضوعی برای پنهان کردن باید باشد؟ نه تنها عیبی بر این علنی شدن پیام وارد نیست، بلکه این پیام محک خوبی بود برای سنجیدن عیار ولایتمداری دولت و مجلس.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ