سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 247757
کل یادداشتها ها : 605

< 1 2
نوشته شده در تاریخ 88/5/13 ساعت 12:7 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


نواندیش: دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه ای بخشی از سخنان محمد علی ابطحی در جلسه دادگاه مبنی هم قسم شدن هاشمی رفسنجانی با خاتمی و موسوی برای پشتیبانی از هم را کذب محض دانست.

دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در اطلاعیه ای تاکید کرد : با توجه به اظهارات یکی از بازداشت شدگان اخیر در خصوص هم قسم شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی با آقایان خاتمی و موسوی در جهت پشتیبانی از همدیگر، به اطلاع می رساند این خبر از اساس کذب محض است و معلوم نیست در چه شرایط و ملاحظاتی بیان شده است.

 جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند در دیداری که بعدازظهر شنبه و بعد از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام  و نه روز دوشنبه با حضور آقایان خاتمی ، موسوی و حاج حسن خمینی انجام شده بود، آقای خاتمی اعلام مواضع خود را به تشکیل جلسه مجمع روحانیون مبارز موکول کرده و آقای موسوی نیز مواضع خود را با صدور بیانیه ای که قبلا منتشر شده اعلام کرده و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در آن جلسه بر رعایت موازین قانونی در اعلام مواضع و پیگیری خواسته ها تاکید کرده بودند .

همانگونه که آیت الله هاشمی رفسنجانی در نامه مورخ 19 / 3/ 88 خود تصریح کرده اند، در این انتخابات از هیچ یک از نامزدها حمایت نداشتند و در جریان حوادث بعداز  انتخابات کوچکترین دخالتی نکرده اند و نظر ایشان برای برون رفت از وضع نامناسب جاری همان است که در خطبه های نماز جمعه مورخ 26 / 4 /88 بیان کرده اند . پس هرگونه مطلبی خارج از این چارچوب کذب محض می باشد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: انشاءالله همه ما در بیان مطالب و همچنین اعتراف گرفتن از بازداشت شدگان اخیر برای خوشایندی یک جریان خاص، اصل و اساس نظام را زیر سئوال نبریم.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/4 ساعت 4:53 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر دوران دفاع مقدس و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی برای برگزاری مراسم یادبود جان‌باختگان حوادث اخیر به وزیر کشور نامه نوشتند.

ایسنا: مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر دوران دفاع مقدس و حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی برای برگزاری مراسم یادبود جان‌باختگان حوادث اخیر به وزیر کشور نامه نوشتند.

در متن این نامه با اشاره به تاریخ و زمان درخواستی آمده است: وزیر محترم کشور بدینوسیله به اطلاع می‌رسانیم به مناسبت گذشت چهل روز از آغاز حوادث ناگواری که طی آن عده‌ای از هموطنان‌مان جان خود را از دست دادند، درخواست برگزاری مراسم یادبود این عزیزان در محل مصلای بزرگ تهران را داریم. شایان ذکر است که مراسم مذکور بدون ایراد سخنرانی و با استماع به تلاوت آیات کلام‌الله مجید انجام خواهد شد و از شرکت کنندگان نیز درخواست خواهد شد در سراسر مراسم با سکوت خود ادای احترام کنند.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/4 ساعت 4:51 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


 رییس جمهور به رهبر انقلاب نامه نوشت.

در این نامه آمده است:
بسمه تعالی
محضر حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی
رهبر معظم انقلاب اسلامی
سلام علیکم
ضمن ارسال رونوشت نامه کناره گیری مورخه 88.5.2 جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اولی، به استحضار می رساند که مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالی به استناد اصل 57 قانون اساسی اجرا شد.
ایام عزت مستدام
محمود احمدی نژاد


  



نوشته شده در تاریخ 88/5/4 ساعت 4:50 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


 
مشایی به رییس‌جمهور نامه نوشت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، در این نامه آمده است:
بسمه تعالی
برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و دعای توفیق
در پی صدور نامه مقام عظمای ولایت که امشب از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد کناره گیری خود از مسئولیت معاون اول رییس جمهوری را به استحضار می رساند. پیشتر نیز که ملاحظه فشارها به آنجناب ـ که به ویژه با توجه به مسئولیت های سنگین اداره کشور ـ بر حقیر بسیار دشوار بود، درخواست واگذاری این مسئولیت را از حضرتعالی داشتم. در هر حال با قلبی مالامال از عشق به ایران عزیز و نظام جمهوری اسلامی، ضمن آرزوی پیروزی های بیشتر و بزرگتر برای ملت شریف ایران، خود را همواره سرباز دولت مردمی، عدالت جو و مهرورز جنابعالی و نظام ولایی دانسته و در مسیر اسلام و انقلاب از هیچ تلاش و خدمتی دریغ نخواهم کرد.
با احترام فراوان
اسفندیار رحیم مشائی
 
 


  



نوشته شده در تاریخ 88/5/4 ساعت 4:49 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


 
 \"بسمه تعالی

جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت، انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رییس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است.

لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.

سید علی خامنه‌ای


  



نوشته شده در تاریخ 88/5/1 ساعت 11:50 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ضمن تائید قطعی بودن نظر رهبری انقلاب دربرکناری مشائی از معاونت اول دولت دهم ، تصریح کرد: علاوه بر این، در ابلاغ نظر رهبری بر بکار نگرفتن مشائی در پست ها و معاونت های کلیدی مجموعه کابینه دهم نیز تاکید شده است.

دکتر احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ابلاغ کتبی نظر رهبرمعظم انقلاب به احمدی نژاد در روز شنبه برای لغو حکم اسفندیار رحیم مشائی از معاون اولی دولت قطعی است.

نماینده مردم تهران با اشاره به صحبتهای اخیر مجتبی هاشمی ثمره و برخی مشاوران احمدی نژاد مبنی بر عدم تجدید نظر در انتصاب مشائی ، یادآور شد: صحبتهای هاشمی ثمره همانند اظهار نظر وی درباره مسئله انفکاک غیرقانونی سازمان حج وزیارت از سازمان اوقاف والحاق آن به سازمان میراث فرهنگی وگردشگری است، که ابتدا تکذیب می نمود ولی بعد از اینکه ری شهری نماینده مقام معظم رهبری در خصوص غیرقانونی بودن این مسئله مصاحبه نمود، غیرقانونی بودن آن را تائید کرد.

وی در پایان متذکر شد: به نظر می رسد که هم اکنون شرایطی بوجود آمده است که بایستی توجه بیشتری به این موضوع می شد.



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/1 ساعت 11:25 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


نماز جمعه ظهر 26 تیرسال 1388 را شاید بتوان از جهاتی درشمار مهمترین نمازهای جمعه در تاریخ انقلاب به حساب آورد. نماز جمعه ای که در آن آیت الله هاشمی رفسنجانی همه را به وحدت حول اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی و قانون فراخواند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همه را به وحدت و قانون فرا خواند ودر عین حال نیز با اظهار تاسف از درست استفاده نکردن شورای نگهبان از فرصت 5 روزه ای که رهبری به آن دادند ، که معترضین وعلما را جمع کنید وفکری بکنید ، تاکید ورزید.

به هر تقدیر این حادثه تاریخ ساز با حاشیه هایی نیز همراه بود که در پی می آید؛

- حسن روحانی، مجید انصاری، ناطق نوری، محسن رضایی، محمد هاشمی، محمد رضا باهنر،علیرضا محجوب، نبی‌حبیبی ، قدرت‌الله علیخانی ، سید یاسر خمینی ، سعید مرتضوی ، علی رازینی ، میرمحمدی ، امامی کاشانی ، انبارلویی ،هادی غفاری و مهدی کروبی در نمازجمعه این هفته تهران حضور داشتند که غفاری وکروبی مورد ضرب وشتم عده ای ناشناس قرار گرفتند. ضمن اینکه حضور عبدالله نوری ومیرحسین موسوی بعد از چند سال در نماز جمعه این هفته تهران به رغم غیبت سید محمد خاتمی قابل توجه بود . زهرا رهنورد نیز در نماز جمعه امروز شرکت داشت.

- عبور موتورسواران از میان صفوف مردمی که در اطراف دانشگاه تهران نشسته بودند موجبات آزردگی مردم نمازگزار شد. 

- هواداران میرحسین موسوی شعارهایی چون "نیروی  انتظامی، حمایت‌، حمایت / یا حسین،‌ میر حسین / زندانی سیاسی آزاد باید گردد" سر می‌دادند.

- با توجه به حضور مردم در خیابانهای اطراف دانشگاه تهران که تا میادین وخیابانهای دیگر نیز کشیده شده بود ، بسیاری معتقدند که با توجه به سابقه موجود در حافظه تاریخی برگزاری نماز جمعه دانشگاه تهران، این حضور یکی از پر شمار ترین های نمازهای جمعه تهران بود.

- با توجه به اطلاع رسانی و حساسیت رسانه های داخلی وخارجی در پوشش نماز جمعه این هفته ، بسیاری از رسانه ها با اعزام نمایندگان خود به گزارش مسائل گوناگون ان پرداختند وبرخی از خبرنگاران خارجی در اطراف دانشگاه تهران با  مردم به مصاحبه پرداختند.

- با عنایت به حضور طیف های مختلف مردم به نظر می رسید که برخی از افراد برای نخستین بار در نمازجمعه شرکت می کردند.

- ورود هاشمی رفسنجانی به دانشگاه تهران هم با شلیک گاز اشک آور همراه بود تا حاضران از تجمع  در اطراف وی پراکنده شوند.

- با توجه به تاکید خطیب جمعه بر ممانعت از شعار های پراکنده توسط مردم ولی باز هم عده ای  پس از پایان نماز جمعه به سمت میدان انقلاب و سپس بلوار کشاورز و میدان ولی‌عصر راهپیمایی کردند. 
 
- برخی افراد بدون اینکه به صفوف نماز اتصال داشته باشند و همچنین در قالب گروه‌های چند نفره و با فاصله‌های زیاد از هم و گاهاً مختلط ، نماز خود را خواندند!



  



نوشته شده در تاریخ 88/5/1 ساعت 11:14 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ استفتاء جمعی از مقلدان خود در خصوص تصدی معاون اولی رئیس جمهور مرقوم نموده‌اند: تصدی چنین کسی مشروعیت ندارد و اگر خطایی در انتصاب مزبور صورت گرفته هر چه سریعتر اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، متن استفتاء و پاسخ معظم‌له که در اختیار مرکز خبر حوزه قرار گرفته به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی (مدظله)

سئوال: چه می‌فرمایید درباره کسی که خود را از دوستان مردم اسرائیل شمرده تا آنجا که در روزنامه‌های صهیونیستی او را به عنوان دوست خوب صهیونیستها خطاب کرده‌اند و در بعضی از جلسات قرآن را به صورت توهین‌آمیزی وارد مجلس عمومی کرده و عبادت عظیم اسلامی حج را همردیف گردشگری و صنایع دستی شمرده و امور دیگری از این قبیل آیا این چنین کسی صلاحیت تصدی مناصب مهم دولت اسلامی را دارد؟ به خصوص این که قاطبه متدینین و خبرگان نظام با این تصدی مخالفند.

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

جواب: تصدی چنین کسی قطعاً مشروعیت ندارد و اگر خطایی در انتصاب مزبور از سوی بعضی از مسئولین محترم سر زده لازم است هر چه زودتر اصلاح گردد و صد البته اگر مقامات عالی نظام تذکر داده باشند و فراموش نباید کرد که مدیران خوب کسانی هستند که شجاعت اعتراف به اشتباه را دارند و می‌‌دانند مقاماتی که به آنها سپرده شده متعلق به مردم است و آنها باید نهایت امانتداری را رعایت کنند و مصالح اسلامی را در نظر بگیرند.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ