سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
کل بازدید : 247398
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 96/7/15 ساعت 10:25 ص توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


برای حفظ برجام هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم/ ترامپ قرار است تا پانزدهم اکتبر، پایبندی ایران به توافق برجام را تایید کند

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با وجود بدگمانی های ایجاد شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، کشورهای عضو این اتحادیه مایل به حفظ توافق هسته ای برجام با ایران هستند.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، هلگا اشمید، دبیرکل سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و عضو تیم مذاکره کننده گروه 5+1 با ایران در زمان مذاکرات برجام در کنفرانس سرمایه گذاری در ایران که در سوئیس برگزار شده گفت: «این یک توافق دو جانبه نیست بلکه توافقی چند جانبه است و ما (اروپا) برای اطمینان از حفظ آن هر کاری خواهیم کرد.»

رئیس جمهوری ایالات متحده قرار است تا پانزدهم اکتبر، پایبندی ایران به توافق برجام را تایید کند. صحبت های دونالد ترامپ و اظهارنظرهای وی در چند ماه اخیر درباره برجام، گمانه زنی‌ها را به سوی عدم تایید این توافق از سوی رئیس جمهور آمریکا برده است.

پس از آزمایش موشک ماهواره بر سیمرغ توسط ایران، آقای ترامپ بارها ایران را به نقض «روح برجام» متهم کرده است.دیپلمات ارشد سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید که اروپا نگرانی هایی در مورد نقش ایران در منطقه دارد اما این مسائل جزئی از توافق هسته ای نیست. خانم اشمید گفت: «من کاملا متقاعد شده ام که تصفیه حساب کردن این موارد در قالب برجام، مشکلی را حل نخواهد کرد.» وی افزود: «جهان به یک بحران هسته ای دیگر نیاز ندارد. همین یک مورد (اشاره به کره شمالی) هم بسیار زیاد است.»


نیکلاس هوپتون، سفیر بریتانیا در ایران نیز اعلام کرده است که بر اساس گزارش ناظران هسته ای سازمان ملل متحد، ایران کاملا به توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند بوده است. وی گفت: «ما امیدواریم که آقای ترامپ این پایبندی را تائید کند و ایالات متحده به نقش موثر و سازنده خود در اجرای توافق برجام ادامه دهد.»

در داخل آمریکا نیز اتفاق نظر درباره عدم تائید پایبندی ایران به توفق هسته ای برجام وجود ندارد. روز گذشته سی ان ان در گزارشی به نقل از مقامات کاخ سفید اعلام کرد که رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه با وجود تمایل دونالد ترامپ به عقب نشیی از برجام در پشت پرده برای حفظ توافق هسته ای با کنگره همکاری می کند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا با وجود حمایت از بازنگری در توافق هسته ای ایران با کشورهای 5+1 روز سه شنبه در اینباره گفت که ایالات متحده باید مبنا را بر ماندن در توافق برجام بگذارد مگر اینکه عدم پایبندی ایران به این توافق اثبات شود و یا اینکه ماندن در آن با منافع ملی آمریکا در تضاد باشد.

برخی رسانه‌ها گزارش کرده اند که بیش از 160 نماینده دموکرات کنگره آمریکا به رهبری «تد دویچ» نیز روز چهارشنبه در نامه ای از دونالد ترامپ درخواست کردند تا برای بار سوم نیز پایبندی ایران به توافق هسته ای را تائید کند.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ