سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 39
کل بازدید : 247877
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/3/12 ساعت 3:51 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


سالانه 100 میلیارد دلار وارد کشور می‌کنم/ تشریح کنسرسیوم هسته‌ای
کاندیدای انتخابات دهم ریاست جمهوری در گفتگویی تلوزیونی وعده داد که سالانه 100 میلیارد دلار سرمایه وارد کشور کرده و فرهنگ معذرت خواهی و پاسخگویی را در دولت نهادینه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با شرکت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما برنامه ها و دیدگاه های خود را در ابعاد داخلی، خارجی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با مردم در میان گذاشت.

وی در این برنامه اظهار داشت: افتخارات و پیروزی های جمهوری اسلامی ایران را باید از کاستی ها و نواقص جدا کنیم و با هر دو مسئله به نحو مسئولانه ای برخورد کنیم. باید از افتخارات ملی به نحو شایسته ای دفاع کرد و از کاستی ها و کمبودها به هیچ وجه نباید گذشت.

رضایی تصریح کرد: هر کاندیدا باید در تبلیغات خود و در برنامه هایش چند نکته را رعایت کند ، هم مردمی باشد و هم باید به صورت آگاهانه وعالمانه برنامه ریزی کند. توانایی یک رئیس جمهور در تمامی زمینه ها نکته بعدی است که یک کاندیدا باید با اتخاذ روش های مناسب این توانایی را در صحنه عمل اجرایی کند.

وی تاکید کرد دولت ها باید بتوانند مسئولیت نواقص خود را به عهده بگیرند، اگر مردم دولت را به من سپردند من فرهنگ معذرت خواهی و پاسخگویی را در دولت نهادینه می کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید دولتی مردمی در کشور ایجاد کرد اما نه به صورتی که گداخانه درست شود. دولت مردمی باید توسط خود مردم و با کمک آنها اداره گردد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر شاخصه های شعار خود با محتوای انقلاب مدیریتی و اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر علائمی در اقتصاد ایران وجود دارد که نگران کننده است گرانی مزمن، بیکاری، هزینه های بالای دولت، کسری بودجه، بهره وری پایین بیانگر این است که اقتصاد ایران با مشکل اساسی مواجه شده است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: انقلاب اقتصادی یعنی باید ریل گذاری جدیدی در اقتصاد بوجود آید و اقتصاد دولتی با محوریت مردمی اداره گردد. هنگامی که می گوییم باید حجم دولت که بالای 3 میلیون نفر است کاهش یابد بدون اینکه افراد اخراج شوند و متقابلا درآمدهایشان نیز افزایش یابد و تقسیم کار ملی در سراسر کشور بوجود آید این مسائل نیازمند یک انقلاب بزرگ در کارکرد و فرآیندهاست.

رضایی با بیان اینکه می توان در اقتصاد از چند مزیت نسبی برای جذب سرمایه استفاده کرد، تصریح کرد: با تجارت می توان انبارهای بزرگی را ایجاد کرد و کشورها اجناس خود را در این انبارها بگذارند و سرمایه ای به ایران تعلق بگیرد. زمینه دیگر ایجاد فرودگاه های بزرگی است که بتوان از فضای آن برای ترانزیت استفاده شود. جهانگردی یکی دیگر از منابع موجود در ایران است که به این واسطه می توان از استانهایی مانند فارس، گیلان و مازنداران برای جذب توریست بهره برد.

وی در ادامه افزود: ایران می تواند با ایجاد بیمارستانهای مدرن و امکانات پزشکی سرمایه کشورهای دیگر را جذب کند و همچنین با استفاده از ژئوپولتیک ایران ارتش بزرگی را فراهم آورد. همه این مسائل به یک انقلاب اقتصادی بزرگ کمک می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام الگوی مدیریت در ایران را قدیمی دانست و تصریح کرد: با این الگوی اقتصادی تا 100 سال دیگر هم نمی توان به توسعه دست پیدا کرد و دلیل آن نداشتن مدل رفتاری الگو برای مدیران کشور است. زیرا تا کنون دولت ها به صورت اتوبوسی آمدند و رفتند و بر اساس عواطف کشور را اداره کردند ، بنابراین باید الگوی مدیریتی در کشور اصلاح شود.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من به تمامی برنامه ها و شعارهای خود عمل خواهم کرد و معتقدم کسی که مسئولیت کشور را به عهده می گیرد نباید بعد از 4 سال بگوید نگذاشتند که من کار کنم که این مسئله اهانت به ملت ایران است. من 12 سال پشتوانه کار کارشناسی دارم که بخشی از آنها با مشاوره من عملیاتی شده و به عنوان نمونه سند چشم انداز را که مورد توافق همه است بوجود آورده و من می خواهم در اتوبانی کار کنم که قبلا زمینه آن را خود فراهم کرده ام.

رضایی توانایی نمایندگان مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضائیه را در همکاری با دولت بسیار بالا دانست و گفت: من به شخصه رابطه صمیمانه ای با آنان دارم و هیچ محدودیتی برای همکاری با آنها نمی بینم. من از شخصیت های موثر در کشور برای حل مشکلات بین المللی استفاده خواهم  کرد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه بارها گفته ام که حجت الاسلام سید محمد خاتمی قادر به حل مشکلات اروپایی و داخلی است از ظرفیت آیت الله هاشمی رفسنجانی می توان در خصوص مشکلات جهان اسلام و عربستان سعودی و از ظرفیت حجت الاسلام ناطق نوری می توان در حل مشکلات آسیای مرکزی و روسیه استفاده کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حال حاضر به مقوله عدالت بسیار ظلم شده، اظهار داشت: عدالت در کشور ما یا به صورت مارکسیستی اداره می شود یا سرمایه داری که عده ای از آن تفاسیری داشتند که با منش اسلامی سازگاری ندارد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: عدالت سیاسی بر عدالت اقتصادی مقدم است و هنگامی که در عرصه سیاسی افرادی توانمند بر سر جای خود قرار بگیرند خود به خود عدالت اقتصادی محقق می شود. 30 سال از انقلاب گذشته ولی هنوز نسل اولی ها در عرصه سیاسی حضور پیدا نکرده اند.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر می خواهند فقر را در کشور به صورت عادلانه تقسیم کنند اظهار داشت: امیر المومنین (ع)  می فرمایند آدم باید دنیا را بگیرد نه اینکه دنیا آدم را بگیرد. سرمایه گذاران ما باید مسلمان باشند و مانند مردم کوچه و بازار زندگی کنند در حال حاضر باید یک بازنگری جدی در مفاهیم ارزشی اسلام صورت گیرد و زندگی برای مردم جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود که در شان آنان باشد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با پول نفت چه خواهید کرد، خاطر نشان کرد: دولت چون به نفت متکی است درد کشاورزان و صنعتگران را نمی فهمد. اگر سرمایه عظیمی را به کمک پس از انداز ملی بیاوریم و سرمایه خارجی را گسترش دهیم مسائل خود به خود حل می شود. من قول می دهم سالانه 100 میلیارد دلار سرمایه وارد کشور کنم که این مسئله خود میلیون ها شغل در کشور ایجاد می کند.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ