سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 247775
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/3/2 ساعت 1:19 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


افرادی هستند که فکر می‌کنند چون فقیه جامع‌الشرایطی در راس امور است، حکومت اسلامی شکل گرفته است. همان فقیه در قانون اساسی ما با اراده مردم منصوب شده است. بدون حضور مردم آن فقیه چه کار می‌تواند انجام دهد. ولی فقیه هم اگر آرای مردم را نداشته باشد، نخواهد بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم شرکت گسترده مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: «بالاخره یک رای هم یک رای است و مجموعه آرا سرمایه عظیمی است که مایه اعتبار و عظمت نظام ما می‌شود و این شاخصی مهم در جهان است. ما این مسئله را کم نگیریم. رای دادن هیچ هزینه و ضرری هم ندارد مگر برای کسی که دشمن انقلاب است و کسانی که کشور و انقلاب را دوست دارند باید بیایند و اگر این صحنه با عظمت باشد، دشمنان داخلی و خارجی ما مایوس می‌شوند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اشاره مقام معظم رهبری به مسئله انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: «مجموعه آرای مردم در انتخابات‌های مختلف سرمایه عظیمی است که موجب عظمت کشور ما می‌شود».

وی اضافه کرد: «همه آن‌هایی که کشور و انقلاب خود را دوست دارند، اگر به صحنه بیایند و انتخابات با عظمت برگزار شود دشمنان داخلی و خارجی ما مایوس خواهند شد. اگر مردم به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند، هر دولتی را که روی کار بیاورند، آن دولت با پشتیبانی همین مردم می‌تواند بهتر عمل کند و مردم نیز کارشکنی نمی‌کنند، به دستورهای دولت عمل و از اقدامات آن دفاع می‌کنند».

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از لحاظ شرعی نیز بدون حضور و اراده مردم حکومت اسلامی محقق نخواهد شد گفت: «افرادی هستند که فکر می‌کنند چون فقیه جامع‌الشرایطی در راس امور است، حکومت اسلامی شکل گرفته است. همان فقیه در قانون اساسی ما با اراده مردم منصوب شده است. بدون حضور مردم آن فقیه چه کار می‌تواند انجام دهد. ولی فقیه هم اگر آرای مردم را نداشته باشد، نخواهد بود».

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حضور گسترده مردم در سفر اخیرشان به استان کردستان اظهار کرد: «ایشان مدت‌ها است بر روی کلیات
آن چه مایه تاسف است این است که عده‌ای که وفادار به انقلاب هستند به دلیل برخی گله‌ها و مشکلات در انتخابات شرکت نمی‌کنند که این نه عقلا، نه شرعا و نه منطقا به نفع هیچ کس نیست به واقع افرادی که ضد انقلاب نیستند چه نفعی از نیامدن در این صحنه می‌برند؟
انتخابات حرفهای مهمی را از جایگاه رهبری بیان می‌کنند. ایشان انتظار دارند مردم با ابهت و پرشور در انتخابات شرکت کنند. من فکر می‌کنم برروی این مساله در کشور نیز اجماعی وجود دارد مبنی بر این که به مصلحت نظام است که انتخابات پرشور و با ابهت باشد».

وی خاطرنشان کرد: «ممکن است انتظار شرکت همه در انتخابات محقق نشود؛ چرا که از اول انقلاب ضد انقلابی بوده‌اند که انتخابات را تحریم کرده‌اند. ما قبول داریم عده‌ای به هر دلیل از شرکت مردم در انتخابات ناراحتند، ولی تعداد این عده کم است. آن چه مایه تاسف است این است که عده‌ای که وفادار به انقلاب هستند به دلیل برخی گله‌ها و مشکلات در انتخابات شرکت نمی‌کنند که این نه عقلا، نه شرعا و نه منطقا به نفع هیچ کس نیست به واقع افرادی که ضد انقلاب نیستند چه نفعی از نیامدن در این صحنه می‌برند؟».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که پایه انقلاب اسلامی، استحکام و اعتبار نظام و منافع فرد فرد ما در این است که به طور گسترده در انتخابات شرکت کنیم، افزود: «با توجه به نامزدهایی که تا کنون تایید صلاحیت شده‌اند به نظر می رسد که میدان رقابت وجود دارد و همه سلیقه‌ها به طور مطلق یا نسبی فردی را دارند که بخواهند به او رای بدهند».

هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: «فردای آن روزی که اعلام کنیم درصد بالاتر از 70 یا 80 درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند، نظام ما چند پله در دنیا معتبرتر خواهد شد و دشمنان ما که با حسادت به دنبال فاصله انداختن بین مردم و مسوولان هستند با دیدن این آرای بالا تحقیقا خاکستر یاس بر سرشان ریخته خواهد شد».

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که یکی از لوازم جذب اعتماد مردم برای حضور این است که مقید به اجرای قانون باشیم تصریح کرد: «در حال حاضر قانون انتخاباتی در کشور داریم که البته ممکن است عیوبی داشته باشد و برخی نپسندند، ولی این قانون واجب‌الرعایه است. بهترین کار این است که نامزدها و طرفداران آنها و هم‌چنین تشکل‌های مختلف در حدود قانون تبلیغات خود را انجام دهند».

وی با تاکید بر ایفای نقش بی‌طرفی از سوی صدا و سیما گفت: «صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی که اعتبار آن با رضایت مردم به دست می‌آید، از این به بعد و در روزهای باقی‌مانده باید سعی کند منصفانه و بدون جانبداری از هیچ کس و با رعایت قانون طوری عمل کند که مردم مطمئن باشند که دیگر تبلیغاتی که در خصوص جانبداری یا تغییر آرا وجود دارد، اتفاق نمی افتد و به هر حال انشاءالله اعتماد جدیدی در جامعه خلق خواهد شد.».

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش به سفر اخیر مقام معظم رهبری به کردستان اشاره کرد و افزود: «سفر مقام معظم رهبری به کردستان آثار بسیار پربرکتی برای ایران و جهان اسلام خواهد داشت. باید از مردم کردستان نیز تشکر کنیم که سنگ تمام گذاشتند و آن طور که شایسته مقام معظم رهبری بود از ایشان استقبال کردند. این دلیل خوبی است برای این که ثابت شود مردم کردستان علی‌رغم بمباران‌های منفی علیه آنها هنوز اصالت
فردای آن روزی که اعلام کنیم درصد بالاتر از 70 یا 80 درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند، نظام ما چند پله در دنیا معتبرتر خواهد شد
خود را حفظ کرده‌اند».

وی هم‌چنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر وحدت بین نیروهای داخلی و نیز میان شیعه و سنی در سخنرانی‌هایشان در کردستان خاطرنشان کرد: «امروز بلای بزرگ ما در کل جهان اسلام وجود اختلافات مذهبی است که انسانهای دچار افراط و تفریط را به گناهان کبیره می‌اندازد. صدا و سیما و علما و تریبونهای ما باید به خط قرمزی که مقام معظم رهبری در این رابطه عنوان کرده‌اند توجه کنند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: «در داخل کشور نیز باید سعی کنیم وفاداران به انقلاب سعه صدر داشته باشند. وجود اختلاف سلیقه‌ها منطقی است و خدا ما را چنین آفریده است که با یکدیگر اختلاف سلیقه داشته باشیم، ولی خواست خدا این نیست که کینه و قتل و طرد یکدیگر را پیش بگیریم».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، دراین رابطه گفت: «فتح خرمشهر دستاورد عظیم نیروهای مسلح ما است».

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: «منطقه خرمشهر و دژ دزفول معیار پیروزی یا شکست در آن دوره از جنگ شده بود ، به طوری که صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها خرمشهر را بگیرند من کلید بصره را هم به آنها می‌دهم. صدام ظرف 34 روز با فشار چند لشکر خرمشهر را از دست مردم گرفت، ولی معجزه تاریخ اتفاق افتاد و شرط بندی به ضرر او تمام شد؛ چنان که در یک عملیات چهارمرحله‌ای و با رشادت و فداکاری رزمندگان ، نیروهای ما وارد خرمشهر شدند».

رییس مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین با اشاره به این که با فتح خرمشهر بزرگترین فتحی بود که از لحاظ سیاسی و نظامی ممکن بود تحقق پیدا کند و تحول عظیمی در جنگ رخ داد، افزود: «با آن پیروزی دشمنان متوجه شدند که هدف تجاوز خود را به دست نخواهند آورد. سیاست دشمنان در دوران پس از فتح خرمشهر مبتنی بر تلاش برای پیروزنشدن ایران بود و به همین ترتیب با تمام تلاش خود به صورت فرسایشی جنگ را ادامه دادند».

وی تاکید کرد: «بازگرداندن خرمشهر و تبدیل خونین‌شهر به خرمشهر را باید فتح‌الفتوح خود حساب کنیم و از رزمندگان خود برای همیشه ممنون باشیم، از شهدا و جانبازان این عملیات و عملیات‌های دیگر تشکرکنیم و پاسدار حریم شرافت و عظمت آنها باشیم».

هاشمی رفسنجانی در ابتدای سخنانش نیز ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: «سرنوشت حضرت زهرا (س) با توجه به شخصیت ایشان، وصایای پیامبر و نقش ایشان و نیز نسلی که از ایشان به جای ماند پس از رحلت
صدا و سیما از این به بعد و در روزهای باقی‌مانده منصفانه و بدون جانبداری از هیچ کس و با رعایت قانون طوری عمل کند که مردم مطمئن باشند که دیگر تبلیغاتی که در خصوص جانبداری یا تغییر آرا وجود دارد، اتفاق نمی‌افتد.
ایشان مورد بی‌مهری واقع شد. مردم کشور ما همواره به شخصیت حضرت زهرا (س) احترام گذاشته و می‌گذارند». 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن کریم و تفاسیر مربوط به آن، اظهار داشت: «به واقع سلفی‌ها و وهابی‌ها چه پاسخی در برابر تفاسیر و آیات قرآن دارند که خانه پیامبران و ائمه نیز جزء بقاع متبرکه‌اند»؟

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در اماکن مقدس حضور یابند و تلولو انوار الهی را در آنها نظاره کنند ابراز امیدواری کرد که با منطق و بحث اساسی و فکری علمای اسلام این مسئله حل شود.

خطیب نماز جمعه تهران رحلت آیت الله العظمی بهجت را از نمونه های واقعی حدیث "اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی" دانست و یادآور شد: «بدون شک انوار ایشان به این زودی خاموش نمی‌شود و جای دارد که این مصیب بزرگ را به حوزه علمیه، مراجع عظام، بیت ایشان و مقام معظم رهبری تسلیت بگوئیم. ایشان روحیات ، عرفان و آموزش‌هایی داشتند که موجب شد شاگردان فراوانی را تربیت کنند و بدین ترتیب چراغ ایشان تا سالهای سال روشن خواهد ماند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران بر اهمیت مساجد و اماکن متبرکه نیز تاکید کرد و افزود: «مساجد نهاد و شبکه گسترده‌ای هستند که هر کجا جمعیتی باشد ، در آنجا باید مسجد باشد، اگر بخواهیم قرآنی و اسلامی باشیم باید به این مساله توجه کنیم؛ چرا که مسجد با برنامه‌های اسلامی عجین شده است».

وی با اشاره به تاثیر بسزای مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: «حفظ شبکه عظیم مساجد به شکل درست، تضمینی برای آینده خواهد بود. متاسفانه آنچه در شان مساجد است تا امروز عمل نکرده‌ایم و باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم».

هاشمی رفسنجانی به توسعه ظرفیت مساجد و بازگشت آن به جایگاه اصلی خود در جامعه اسلامی به عنوان محور مصوبات اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با مساجد اشاره کرد و گفت: «ترویج و تبیین جایگاه مساجد در جامعه، تشویق مردم به ساخت و تجهیز مساجد، کمک موثر نظام به احداث، توسعه ، تجهیز و تعمیر مساجد متناسب با نیازهای جغرافیایی و جمعیتی و الزام به تاسیس مسجد در شهرکهای بین راهی ، میان راهی و شهرکهای در حال ساخت از جمله موارد مورد تثبیت در رابطه با مساجد بوده است».

رییس مجلس خبرگان با تاکید بر مدیریت مساجد توسط امام جماعت آگاه تاکید کرد: «در برخی مساجد امام جماعتی محور نیست و قوه‌ها، دستگاه‌ها و یا افرادی هستند که اعمال نفوذ می‌کنند. مسجد باید با کمک هیات امنایی که مورد تایید ائمه جماعات است اداره شود».

هاشمی رفسنجانی در پایان ارتقای کارآمدی و کیفیت مساجد برای پاسخگویی به نیازهای جامعه به ویژه نسل جوان و نیز فرهنگ‌سازی برای شرکت بیشتر مردم در مساجد و نمازهای جمعه و جماعت را از جمله دیگر محورهای مصوبات اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با مساجد عنوان کرد.







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ