سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تشکل غدیر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  تشکل سیاسی اسلامی غدیر[9]
 

تشکل سیاسی اسلامی غدیر تشکلی دانشجویی است که در سال 1379 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان تاسیس گردیده است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 247799
کل یادداشتها ها : 605

نوشته شده در تاریخ 88/12/11 ساعت 4:11 ع توسط تشکل سیاسی اسلامی غدیر


رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ریشه موج فتنه و اختلافات سیاسی در جهان اسلام ، اخلاق است گفت : باید اخلاقیون به داد بشریت برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش در بیست و سومین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز سه شنبه در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، با بیان اینکه دو بخش از راه های اختلافی فقهی و یک بخش آن هم سیاسی است که به دولت ها بر می گردد، گفت: اگر دولت ها نتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند علما می توانند بسیار تاثیر گذار باشند زیرا علما به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت می توانند نقش وحدت بخشی را از خود ایفا کنند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت همدلی بین حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: نباید عده ای باعث تفرقه شوند و بین حوزه و دانشگاه مرزبندی ایجاد کنند اما متاسفانه می بینیم که هم اکنون این مسئله وجود دارد و کسانی هستند که نمی خواهند این دو بخش عظیم به هم برسند و با هم همکاری داشته باشند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه اصل حل این مشکلات را باید از قرآن کریم بگیریم که سند مشترکی بین همه مسلمانان است، گفت: البته ممکن است در تفسیر قرآن اختلاف نظری وجود داشته باشد که آن هم قابل حل است ولی این سند الهی که در اختیار ماست و منکر هم ندارد ، اگر نقاط مشترکی را از آن دربیاوریم و تابلوی راهمان قرار دهیم اگر متعهد باشیم می توانیم خیلی از این اختلافات را حل کنیم.

وی عمل پیامبر اکرم (ص) در تفسیر قرآن را برای مسلمانان الگوی عملی دانست و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) از انسان سازی شروع کردند و به هسته اصلی انسانی محکمی را با محوریت خودشان و با استفاده از برنامه قرآنی تشکیل دادند به طوریکه عربستان و جزیره العرب میدان کار پیامبر اکرم (ص) بود و همچنین قرآن در آن زمان محور تالیف قلوب مومنین شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه اگر همه ثروت زمین را جمع می کردید نمی توانستید این الفت را بوجود آورید، گفت: این الفت با انسان سازی شروع شد و عمده جزیره العرب با قرآن به صورت امت واحده درآمد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: به گفته قرآن کریم اگر انسانهای مومن، عالم، آگاه، متقی و متخلق به اخلاق اسلامی پرورش پیدا کنند هم تکاملات سرعت پیدا می کند و هم اختلافات کم می شود.

وی با بیان اینکه اختلافات به بعد نادانی انسانها بر می گردد عنوان کرد: اگر علما به سوء اخلاق دچار شوند این اختلافات بروز پیدا می کند. علم اخلاق و علم قرآنی متکلف وحدت اسلامی هستند.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ